Testrapport Giant Triple X E+ 1 GTS/LDS

Giant Triple X E+ 1 GTS/LDS
De Triple X E+ 1 GTS/LDS van Giant, zeven versnellingen

Als je op zoek bent naar een fiets voor dagelijks gebruik maar die ook voor fietstochten gebruikt kan worden is dit een interessante optie. Door zijn stevige bouw en gesloten kettingkast is het een heerlijke stadsfiets en met zijn zeven versnellingen stelt hij je in staat heerlijke fietstochtjes te maken. De Triple X E+ 1 GTS/LDS weegt, inclusief de accu van 3,7 kg, totaal 26,8 kg. De fiets heeft een adviesprijs van 1499 euro. Giant introduceerde in 2019 deze Triple X E+ 1 GTS/LDS. De fiets heeft geen vering in de voorvork en zadelpen. Zowel de voor- als achterrem is een rollerbrake rem.

Deze fiets is voorzien van een Lithium ion (Li-ion) accu. Die heeft, samen met de LiPo en LiFe accu's een aantal prettige eigenschappen zoals een lange levensduur, hij is niet groot en niet heel zwaar in vergelijking met vele andere accutypen. Daarnaast is de zelfontlading vrij laag. Wanneer je de fiets een paar weken niet hebt gebruikt hoef je hem niet eerst op te laden voor gebruik.

De accu heeft een capaciteit van 317.0 Wh (36 Volt - 8 Ah). De accu is bij deze elektrische fiets geplaatst boven het achterwiel. De accu van deze fiets is eenvoudig uitneembaar. Dat zal je vooral op prijs stellen wanneer je de elektrische fiets op een fietsendrager wil plaatsen, dan telt iedere kilogram. Het is dan prettig eerst de accu uit de fiets te halen en op de achterbank te leggen.

Een ander niet te onderschatten voordeel is dat je, doordat je de accu eenvoudig uit de fiets kan halen, de accu overal waar je wilt kan opladen en niet waar toevallig je fiets staat. Vooral in de winter zal dit voordelen opleveren. Want het opladen bij kamertemperatuur is veel beter dan in een koude schuur of kelder.

De elektromotor bevindt zich in het voorwiel waarmee de gewichtsverdeling beter in balans komt. De elektromotor heeft een koppel van 30 Nm, hoe groter het koppel, hoe groter de trekkracht van de elektromotor.

Dit model is voorzien van een rotatiesensor. Deze meet hoe snel of langzaam je trapt. Deze informatie wordt door het motormanagement gebruikt om de trapondersteuning van de motor te bepalen. Een rotatiesensor is een eenvoudige maar veelgebruikte methode voor het bepalen van de trapondersteuning. Duurdere elektrische fiets modellen hebben naast een rotatiesensor ook een trapkrachtsensor.



De standaard meegeleverde "Walk Assist" is een ideale eigenschap. Wanneer je naast je fiets staat en je deze loophulp activeert zal hij je fiets voorzichtig in beweging zetten. Dit is vooral handig als je fiets zwaar beladen is. Ook handig bij het omhoog brengen van je fiets bij een fietsgoot naast een trap.

Verder lezen

Ben je op zoek naar een nieuwe elektrische fiets? Kijk dan op deze pagina waar we alle wetenswaardigheden over elektrische fietsen hebben verzameld. Wellicht ook handig: de kieswijzer waarmee je zelf de beste elektrische fiets kiest.


Foutje of aanvulling? Gebruik het reactieformulier.

nieuws

home­ >testrapport Triple X E+ 1 GTS/LDS

contact   voorwaarden   disclaimer   privacybeleid   over ons  
wij gebruiken cookies
dat accepteer ik
meer informatie
;